ZİRAAT FAKÜLTESİ 2017 GÜZ TURNUVALARI (Masa Tenisi - Tavla - Langırt)

ZİRAAT FAKÜLTESİ 2017 GÜZ TURNUVALARI

Vizeler den hemen sonra, Final haftasının gerginliğine girmeden yarışalım dedik ve 3 branşta hazırlandık. Turnuva Seni çağrıyor. 

1. ORGANİZASYON KOMİTESİ
Organizasyon komitesi Spor Komitesi onayı ile en az üç (3) kişiden oluşur. Yarışmaların fikstürü, programı ve statüsünü hazırlayarak müsabakalarda çıkacak itirazları karara bağlar.
2. TURNUVA GENEL KURALLARI
 Müsabakalarda sadece Ziraat Fakültesi Akademik ve İdari personeli ile Ziraat Fakültesi Lisans, Yüksek lisans ve Doktora Öğrencileri oynayabilir.
 Turnuva Katılımı kontenjanlar ile sınırlıdır. 
 Masa Tenisi Kızlar:32, Erkekler: 32 (Tekli)
 Tavla: 32 (Tekli)
 Langırt: 32 Takım 
 Müsabakaların günü ve saati değiştirilebilir.
 Önceden bildirilmediği müddetçe Müsabaka başlama saatinde hazır olmayan sporcular hükmen yenik sayılırlar. Bekleme süresi 10 dakikadır.
 Hükmen yenilgide skor Tavla için: 5 – 0 , Masa tenisi için:3 – 0 , Langırt için: 3 – 0 dır
 Turnuvalar eleme usulü uygulanacaktır.
 Turnuva ile ilgili tüm disiplin konularında organizasyon komitesinin kararları bağlayıcıdır.
 Tüm müsabakalarda Organizasyon Komitesinin ‘nin atayacağı bir hakem görev alacaktır.
 Turnuvada eşleşmeler Organizasyon Komitesi’nin yetkisindedir.
 Tavla ve Masa Tenisi Turnuvaları için Katılım ücreti alınmayacaktır.
 Langırt Turnuvası için katılım ücreti Takım başına 10 TL’dir 
3. FAİRPLAY (Centilmenlik) KURALLARI

• Centilmenliğe aykırı (hakaret, kavga, vb.) durumlarda hakemin alacağı karar bağlayıcıdır.
• Organizasyon Komitesinin almış olduğu karara itiraz edilemez.
• Bu kurallarda yazılı olmayan her türlü durum hakkında Turnuva Hakemi karar alır ve uygun gördüğü takdirde kuralları değiştirme yetkisini saklı tutar.
• Turnuvalara Katılım İçin:
• Masa Tenisi Turnuvası Kızlar ve Erkekler olarak 2 ayrı kategoride yapılacaktır. Turnuvaya kayıt olmak için, başvurunuzu Ziraat Fakültesi Dekanlığına bizzat Form doldurarak yapmanız gerekmektedir. (Uzm. Mürsel GÜVEN, Uzm Ahmet BECAN Oda No: 205) Başvuru kişi sayısı kızlar arasında 32, erkek arasında 32 olmak üzere toplamda 64 öğrenci ile sınırlıdır.
• Başvurular 10 Kasım 2017 günü saat 17.00 de sona erecektir.
• Fikstür 16 Kasım günü Fakültemiz web sitesinde ve duyuru panolarında ilan edilecektir.
• Müsabakalar; 20 Kasım – 1 Aralık tarihlerinde gerçekleşecektir.
• Yarışmalara katılan tüm oyuncular bu kuralları kabul etmiş sayılır.
MASA TENİSİ 
MÜSABAKA KURALLARI
• Tüm maçlar 5 set üzerinden eleme usulüne göre oynanacaktır.
• Setler 11 puanda bitecektir. Yarı final, final ve büyük final maçlarında setler 25 puanda bitecektir.
• Sette 10-10 luk eşitlikten itibaren 2 fark sağlanana kadar set uzayacaktır. 24-24 lük eşitlikten itibaren de 2 fark sağlanana kadar set uzayacaktır.
• Tüm turnuvalar 8,16 veya 32 li fikstür üzerinden yapılacaktır. Herhangi bir branşa 8’ den az katılım olması durumunda kız ve erkek kategorileri birleştirilecektir. 32 kişiden fazla katılım olması halinde, katılım talebi sırasına göre kabul edilecektir.
OYUNA BAŞLAMA
• Sporcular maç saatinden en az 20 dakika önce yarışma alanında hazır bulunacaklardır.
• Müsabaka Raketleri ve Fakültemiz tarafından temin edilecektir. Ancak dileyen sporcu kendi şahsi raketini getirebilir.
RESMİ GÖREVLİLER
• Masa Tenisi yarışmalarında görev yapacak resmi görevliler;
• Yarışma 1 hakem ve 2 yardımcı hakemden oluşur.
• Hakemler, görevlerini yapma konusunda Uluslararası Oyun Kuralları ve Talimat hükümlerine tabidirler.
• Hakemlerin yarışmaların teknik sonuçları hakkındaki onayları kesindir.


TAVLA

MODERN TAVLA OYUN İÇİ KURALLAR:
EKİPMAN: Yarışmacıların 1çift zar ve 1`er fincanı vardır. Zarlar kesinlikle fincanla atılır.
OYNAMA YÖNÜ VE PUL RENGİ: Karşılıklı anlaşmayla veya anlaşmazlık halinde maç başlamadan önce zar atılarak büyük atan tarafın oynama yönü veya pul rengini seçmesi yoluyla belirlenir.
AÇILIŞ HAMLESİ: Her oyunun başında taraflar birer zar atarlar. Büyük zarı atan taraf ortadaki kombinasyonu oynayarak oyuna başlar. Haliyle bir oyunun açılış zarında çift gelmesi modern tavlada söz konusu değildir. Tekrar Zar Atılır.
GEÇERLİ ATIŞLAR: Taraflar zarları birlikte fincana koyup çalkaladıktan sonra tablanın kendilerine göre sağ tarafına atarlar. Atışın geçerli olması için iki zarın da atışı yapan şahsa göre tablanın sağ tarafının oyun yüzeyine tamamen oturmuş olması şarttır. Pul üstüne gelen zarlar, düz dursalar dahi kırık sayılır. Zarlardan birinin veya ikisinin birlikte kırık gelmesi halinde iki zar birlikte fincana konularak atış tekrarlanır.
HAMLE YAPILMASI: Oyuncular açık bir şekilde ve tek el kullanarak pullarını yerlerinden oynatırlar. Barda bir pul varsa (kırık), başka bir pulla oynamadan önce bu pul oynanmalıdır, yani ilk olarak kırık girilmelidir. Atılan iki zar üzerindeki rakamlar istenilen sırayla oynanabilir. Mümkün olduğu sürece iki zar da oynanmak zorundadır. Gelen zarlardan sadece birinin oynanabilmesinin mümkün olduğu hallerde büyük olan zar oynanır.
HAMLENİN TAMAMLANMASI: Bir oyuncu, hamlesini tamamladığını kendine ait zar çiftini tabladan kaldırarak gösterir. Diğer bir deyişle, oyuncu zarlarını tabladan kaldırana kadar pullarını istediği gibi hareket ettirebilir. Dokunulan pulu oynama zorunluluğu yoktur ve taraflar zar atmadan önce rakiplerinin hamlelerini tamamlamalarını beklemelidirler.
HATALI HAMLELER: Oyuncu, hatalı bir hamleye rakibinin dikkatini çekmek kaydıyla göz yumabilir veya tüm hamlenin doğru olarak baştan oynanmasını talep edebilir. Yanlış oynanan bir hamleden sonra vido çekmek(kübü çevirmek) veya zar atmak (zarlar kırık geldiyse veya hala dönüyor olsalar bile) bu hamleye göz yumulduğunu gösterir, bu andan itibaren hamle geçerlidir, geri alınmaz.
ZAMANSIZ HAREKETLER: Bir oyuncu hamlesini henüz tamamlamamışken rakibi zar atar veya küp aksiyonuna girerse insiyatif hamlesini halen tamamlamamış taraftadır. Atışı veya vido hamlesini geçerli kabul ederek hamlesini buna göre değiştirebilir veya zar atışının tekrarlanmasını talep edebilir. Hatalı bir hamle üzerinde zar atıldığı andan itibaren (zarlar kırık geldiyse veya hala dönüyor olsalar bile) bu hamle geçerlilik kazanır, geri alınmaz.
BAŞLANGIÇ DİZİLİŞİNDE HATA: Yanlış başlangıç pozisyonu oyunun beşinci zarı atılmadan önce düzeltilmelidir. Aksi takdirde hatalı diziliş o andan itibaren geçerli hale gelir. 15 puldan fazla pulla oynamakta olan bir oyuncunun rakibi, kendi seçtiği bir pulu oyundan çıkartabilir veya oyunun sonuna kadar olduğu gibi devam edilmesini talep edebilir. 15 puldan az pulla (toplarken hariç) oynamakta olan bir oyuncunun rakibi, eksik olan pulları herhangi bir haneden oyuna sokabilir (kırık dahil) veya oyunun sonuna kadar olduğu gibi devam etmesini talep edebilir. Mars veya katmerli mars(backgammon) geçerliliğini koruyacaktır.
KIRIK VE TOPLANMIŞ PULLARIN YERLERİ: Kırılmış olan pullar, girmeyi beklerken bar üzerinde bulunmalıdır. Toplanmış pullar ise oyunun sonuna kadar tüm oyun yüzeyinden ayrı bir yerde muhafaza edilmelidir. Anlaşmazlıklarda direktör yalnızca bar üzerinde duran pulları kırık pul olarak yorumlar.
VUR-KAÇ HAMLELERİ: Vur-Kaç hamleleri yapmak serbesttir.
KATMERLİ MARS: Taraflardan biri pullarının tamamını toplayarak oyunu bitirdiğinde rakip taraf henüz hiç pul toplamamış ve en az 1 pulu halen oyunu tamamlayan tarafın evinde kalmış veya kırık ise kazanan taraf “Katmerli Mars” ile 3 sayı kazanır.
VİDO KÜBÜ: Tüm müsabakalarda vido kübü kullanılır. Küp her oyunun başında “64”´ü gösterecek şekilde ortaya konur. Oyunun herhangi bir anında taraflardan biri, kendisini avantajlı pozisyonda görerek, sıra kendisinde ve henüz zar atmamışken kübü kullanabilir. Kübü kullanmak isteyen taraf, kübü ortadan alarak “2”`yi gösterecek şekilde rakibinin önüne sürer. Taraflar, sadece hamle sırası kendilerindeyken vido çekebilirler ki, bunu zar atmadan önce yapmaları gerekmektedir (zar kırık gelmiş olsa dahi atılmış sayılır).
PUANLAMA: Bir oyun tamamlandığında kazanılan oyun (1 sayı), mars (2 sayı) veya katmerli mars (3 sayı) ‘dır
MOLA ALINMASI: Turnuvada Mola uygulaması yoktur.


GENEL:
• Bir oyuncu, herhangi bir sebepten dolayı, bir süreliğine de olsa turnuva mekanından ayrılacak olursa mutlaka önceden görevlileri haberdar etmelidir. Aksi halde o anki durum ne olursa olsun,Hükmen Malup sayılarak rakibine 5-0 sayı bırakır.
• Oyun sırasında tüm sorularda ve çıkabilecek her türlü anlaşmazlık durumunda oyuncular yerlerinden kalkmadan görevli kişiyi yanlarına çağırarak konuya çözüm bulurlar.
• Turnuva direktörünün herhangi bir şahsın turnuvada yer almasını sebep göstermeksizin reddetme hakkı saklıdır.
• Elenen oyuncular elendikleri andan itibaren turnuva mekanını terkedebilirler. Kalmak isteyenler izleyici olarak mekanda bulunmaya devam edebilirler.
LANGIRT
LANGIRT TURNUVASI KURALLARI
Turnuvası’nın kuralları aşağıdaki şekilde olup, tüm oyuncular ve organizatörler bu kurallara bağlıdırlar ve turnuvaya katılanlar bu kuralları kabul etmiş sayılırlar.

• Oyunlar 2şer kişilik takımlar halinde eleme usulü oynanacak olup her eleme turunda üçer maç yapılır ve iki maçı kazanan takım bir üst tura yükselir (Yarı final ve final oyunları beşer maçtan oluşup üç maçı kazanan takım galip gelir.). Takımlar kendilerine bir takım ismi belirleyerek maça çıkarlar.

• Her turun ilk maçı yazı tura atışı ile başlar. Yazı tura atışını kazanan takım masanın istediği tarafını ya da topu seçer.

• Her maç sonrası takımlar taraf değiştirir.

• Fır Fır kesinlikle yasaktır. Fır Fır bebeklerin topa vurmadan önce ya da vurduktan sonra 360 derece veya üzeri bir açıyla döndürülmesi olarak tanımlanır.

• Top oyunda iken öü top ve alanlar dışında masanın kasten sallanması, kaydırılması ya da kaldırılması kural dışı olup, yasaktır.

• Hakemin ve karşı takım oyuncularının müsaadesi alınmadığı sürece oyuncuların oyun alanına müdahalesi kural dışıdır. 

• Herhangi bir fiili uyuşmazlıkta masa hakeminin kararı kesin ve bağlayıcıdır ve herhangi bir itiraza tabi değildir.

• Turnuva hoşgörü kuralları çerçevesinde yürütülecek olup, Centilmenliğe aykırı (hakaret, kavga, vb.) aksi davranışlarda bulunan takım veya oyuncular uyarılacaktır, devamı halinde hakem tarafından hükmen mağlup sayılabilecek. Ayrıca organizasyon komitesi tarafından diskalifiye dahi edilebileceklerdir.

• Maçlar daha önceden belirlenmiş fikstürlere göre oynanacak olup, takımların müsabaka
• saatlerinden en az 10 dakika önce hazır bulunması gerekmektedir.

• Takımlar fikstürdeki tarih veya saatleri kendilerine uymadığı takdirde, karşı takımla konuşup anlaştıkları takdirde yeni tarihe karar verebilirler (Organizatörler bu değişiklikten derhal haberdar edilmelidir.)